Äntligen har värmen satt in och det med råge. Och semestern närmar sig med stormsteg, även om det är en del som ska fixas färdigt innan det är dax att checka ut på datorn och checka in i hängmattan. Äntligen ska alla det där böckerna som har legat och väntat på att läsas få den tid de förtjänar.
På min lista står följande böcker:
- Fashion Theory – A reader, edited av Malcolm Barnard (2020)
- Fashion Curating – Practice in the Museum and Beyond, edited av Annamari Vänskä & Hazel Clark (2018)
- Using Semiotics in Marketing, Rachel Lawes (2020)
- Critical Design in Context, History, Theory and Practice, Matt Malpass (2017)
För er som inte läst min och Philip Warkanders bok ”Danius och modet” så är det såklart en av mina topp förslag. Eller varför inte den nya antologin Modevetenskap – perspektiv på mode, stil och estetik, där jag skriver ett kapitel om det hypade streetwearmärket Suprems varumärkeskommunikation.
Vad kommer du att läsa i sommar?
Ha en riktigt skön semester!
/Marie